Hlavní stránkaAppleApple se “vkradl” hned do 50 reklam na Super Bowlu

Apple se “vkradl” hned do 50 reklam na Super Bowlu

Apple se "vkradl" hned do 50 reklam na Super Bowlu

Apple si pro letošní Super Bowl nezaplatil ani minutu oficiální reklamy, v nejrůznějších reklamách si však jablečné produkty střihly menší cameo. Pojďme se na to podívat blíže.

Apple Music

Spot T-Mobilu, v němž hraje zpěvák Drake (Hotline Bling) láká zákazníky na neomezený proud streamované hudby a v závěru klipu se objeví logo s nakousnutým jablkem.

iPhone 6s

Vývojářská společnost Machine Zone představila svou reklamu na hru Mobile Strike s Arnoldem Schwarzeneggerem v hlavní roli. Ten ve spotu ovládá telefon, který se velmi podobá iPhonu 6. Role iPhonu v samotné reklamě může být sice sporná, protože v současné době se iPhonům podobá dost zařízení s OS Android, ale na úvodní fotce k videu na YouTube již Arnold bezesporu drží applovské zařízení.

Apple Watch

Zatímco výrobce chytrých náramků FitBit za reklamu na svůj nový produkt Blaze zaplatil, ve spotech společnosti Hyundai se objevily hodinky, které vypadaly přesně jako Apple Watch. Spot ukazoval možnost startování, odemykání a dalšího ovládání prostřednictvím chytrých hodinek přes Bluetooth.

V jedné z reklam se hrdinové spotu zachránili před medvědy v lese díky hlasovému ovládání auta prostřednictvím hodinek. Systém, který společnost Hyundai vyvinula, podporuje Apple Watch i Android Wear, ale v reklamě byly jasně vidět hodinky s hranami, kdežto na webových stránkách společnosti Android jsou hodinky kulaté.

Navzdory tomu, že chytré hodinky s Androidem jsou na trhu již dlouhou dobu, přebil Apple prodejem Apple Watch své konkurenty.

Car Play

V reklamě na vůz Kia Optima můžeme vidět Christophera Walkena, který povzbuzuje nenápadného muže k tomu, aby obul pestrobarevné ponožky. Pak ho uvede do nového auta.

Spolu s interiérem vozu se divákovi ukáže i velký displej na palubní desce. Letošní Optima je prvním modelem společnosti Kia, podporujícím funkci Apple Car Play, a přestože se v reklamě objeví pouze úvodní obrazovka, možnost Car Play je zde jasně naznačena.

Wall Street Journal v lednu citoval dealery společnosti General Motors, podle kterých byl Car Play velmi vyžadovanou součástí výbavy nových vozů.

Server Autoblog letos funkci Car Play ocenil jako „Nejlepší technologie integrovaná ve voze“.

Beats

Spot na sluchátka Apple Beats se v průběhu Super Bowlu neobjevil, ale byl propagován na Twitteru a na YouTube. V reklamě se objevil útočník Carolina Panthers Cam Newton, který měl při tréninku nasazena sluchátka Powerbeats Wireless, odolná proti potu.

Ve spotu s názvem „Cam‘s Prayer“ (Camova modlitba) zazněla slova:“Vložili jste na má bedra úkol, teď přicházím k vám. Pane, dej mi sílu to dokončit svou cestou.“

Panthers nicméně Super Bowl nevyhráli.

Apple a Super Bowl

Apple letos na financování Super Bowlu přispěl dvěma miliony dolarů. Finálový zápas se odehrál v kalifornské Santa Claře, nacházející se nedaleko sídla Applu.

Zřejmě nejslavnějším spotem, který Apple na Super Bowlu uvedl, je tzv. „1984“, který před dvaatřiceti lety představil počítač Macintosh. Příští rok byl následován reklamou „Lemmings“, propagující Macintosh Office. V reklamě za zvuků hudby ze Sněhurky a sedmi trpaslíků pochodovali v řadě úředníci se závazanýma očima, a po vzoru postaviček ze stejnojmenné hry jeden po druhém padali do propasti.

Poslední spot Applu byl na Super Bowlu odvysílán v roce 1999. Počítač HAL 9000 z Vesmírné oddysey v něm odříkával slova o tom, jak počítače Macintosh přežily díky svému naprogramování fenomén Y2K.

Steveu Jobsovi se reklama zjevně zalíbila natolik, že nechal HAL vystavit v průběhu Macworld Expo, kde proti sobě postavil PowerMac G3 a počítač, osazený Pentiem II.

nsparkle

článek je otagován