Hlavní stránkaiPhoneiPhone 6s: nejčastější problémy a jak je vyřešit

iPhone 6s: nejčastější problémy a jak je vyřešit

iPhone 6s: nejčastější problémy a jak je vyřešit

iPhone 6S patří mezi nejoblíbenější smartphony. Je mnohem výkonnější než jeho předchůdce, nabízí funkci 3D Touch a spoustu jiných vylepšení, ale ne každý s ním zažil bezproblémovou zkušenost, jakou byste od Apple zařízení očekávali. Pokusili jsme se dát dohromady nejčastější problémy, se kterými se majitelé iPhonu 6S potýkají, a zároveň se dopracovat k co nejideálnějšímu řešení.

Problém: Mizerná životnost baterie

Plno lidí přišlo na to, že životnost baterie u iPhonu 6S není příliš velká. To je u smartphonů velmi častý problém, ale některé přístroje se s ním potýkají více než ostatní. Podle všeho existují dva druhy čipu A9 – jeden od výrobce TSMC a druhý od Samsungu. Druhý jmenovaný by podle některých zdrojů mohl mít na životnost baterie negativní vliv. S čipy A9, navrženými pro Apple, získáte ve vašem iPhonu 6S a 6S Plus nejvyspělejší čip pro smartphony na světě. Každý čip, který vyprodukujeme, splňuje nejvyšší standardy Applu, poskytuje vám neuvěřitelný výkon a skvělou výdrž baterie bez ohledu na kapacitu iPhonu, jeho barvu či model,“ vyjádřil se Appple podle serveru TechCrunch. Laboratorní testy, které záměrně přetěžují procesory až do úplného spotřebování baterie, nereprezentují využití v reálném životě,“ dodali zástupci firmy. Je to zavádějící způsob, jak měřit výdrž baterie.

Možná řešení:

  • Chcete-li zjistit, jaký čip ve svém telefonu máte, stáhněte si zdarma aplikaci Lirium Device Info Lite a v dolní části stránky si najděte číslo modelu. Stojí-li tam N66AP nebo N71AP, jedná se o čip od Samsungu. Čipy od TSMC nesou označení N71mAP nebo N66mAP. Neexistuje však žádná záruka, že výměnou svůj problém vyřešíte.
  • Podívejte se do Nastavení-> Obecné-> Využití baterie, kde zjistíte, jaké aplikace vám požírají nejvíce energie. Pokud vám na výdrži baterie hodně záleží, budete možná některé aplikace muset smazat.
  • Můžete také přepnout na režim nízké spotřeby, který omezí některé funkce, jako například vizuální efekty.

Problém: Domovské tlačítko Touch ID je horké

Nejednou bylo reportování, že home button u iPhonu 6S se extrémně přehřívá. Lidé zjistili, že senzor Touch ID se stává na dotek nesnesitelně horkým, a to i přesto, že ostatní části zařízení se nepřehřívají. V některých případech přestával i fungovat – po jeho stisknutí se nenačetla domovská obrazovka. Nejčastěji k tomuto problému docházelo bezprostředně po nabití.

Možná řešení:

  • Někomu se tento problém podařilo vyřešit současným stiskem vypínacího tlačítka a home buttonu po dobu několika sekund – dokud se neobjeví logo Apple. Po tomto kroku se ovšem problém může za čas vrátit.
  • Pokud přístroj nereaguje ani po stisknutí home buttonu a vypínacího tlačítka, můžete jej zkusit zchladit. Vypojte telefon z nabíječky (je-li zapojený) a ponechte ho chvíli v chladnějším prostředí – někdo dokonce umisťuje telefon rovnou do ledničky.
  • Pokud problém přetrvává, obraťte se na vašeho prodejce Apple.

Problém: iPhone 6S se náhodně vypíná

Některé iPhony 6S se čas od času bez varování vypnou. Přístroj se zkrátka sám od sebe uspí a nereaguje na stisk vypínacího tlačítka.

Možná řešení:

  • Podržte vypínací tlačítko a home button po dobu několika sekund, iPhone by se měl rebootovat. Bohužel to problém nevyřeší navždy.
  • Rozhodně stojí za to podívat se do nastavení. Zvolte Nastavení -> Obecné -> Obnovit -> Obnovit všechna nastavení, tento krok by měl pomoci. Může se stát, že po resetu budete muset znovu zadávat některá hesla, ale o data nepřijdete.
  • Je možné, že za vašimi problémy stojí neustálá obnova starých dat. Řešení není dvakrát pohodlné – můžete zkusit tovární restart vašeho iPhone, nastavení přístroje jako nového a posléze manuálně přesunout jen ta data, která nezbytně potřebujete. Neobnovujte zálohu, problém by se vám mohl vrátit.
  • Konečným řešením je opět kontaktovat prodejce Applu s prosbou o opravu či výměnu.

Problém: Přehřívání

Ozývají se časté stížnosti na přehřívání iPhonu 6S. Pokud jakýkoliv smartphone používáte často, dlouho, a intenzivně, začne se samozřejmě přehřívat bez zjevné příčiny. V důsledku přehřívání prý u iPhonu začíná zlobit fotoaparát, aplikace často hlásí nefunkční blesk s tím, že pro jeho obnovení potřebuje iPhone vychladnout. Tento konkrétní problém není příliš rozšířený, ale přehřívání ano.

Možná řešení:

  • Samozřejmě potřebujete váš iPhone především zchladit. Ujistěte se, že jste jej umístili z dosahu slunce a v chladnějším prostředí, a pokud používáte nějaký obal, sundejte ho.
  • Problém může také způsobovat nějaká aplikace. Podívejte se do Nastavení -> Obecné -> Využití baterie, kde zjistíte detaily.
  • I zde může pomoci obnovat veškerých nastavení.
  • Poslední možností je opět tovární restart.

Problém: Vady reproduktorů

Někteří lidé měli problém se zkresleným zvukem a s hlasitostí. Některé vyzváněcí tóny údajně nezněly tak, jak by měly, některé zvuky byly hlasitější než jiné a někdy k přehrávání docházelo přes špatné reproduktory.

Možná řešení:

  • Jděte do Nastavení -> Hudba -> EQ a prohlédněte si místní nastavení. Pokud si s nastavením trochu pohrajete, můžete problém se zvukem vyřešit.
  • Ujistěte se, že všechny vaše aplikace jsou plně aktualizovány – obzvlášť věnujte pozornost těm, u kterých zvuk zlobil.
  • I zde stojí za zmínku tovární reset. Stejně jako u ostatních problémů, i zde věnujte pozornost manuálnímu přenosu jednotlivých dat před kompletním restartem přístroje.
  • Vždy je zde i možnost, že se jedná o hardwarový problém, pak je na místě samozřejmě návštěva autorizovaného prodejce.

Problém: 3D Touch nefunguje

Toto je jeden z nejčastějších problémů u iPhonu 6S. Rozdílná síla stisku vyvolá u telefonu rozdílné funkce – někteří lidé ale mají s aktivací problémy. Mějte na paměti, že ne všechny aplikace přicházejí s podporou 3D Touch.

Možná řešení:

  • Především se v Nastavení -> Obecné -> Zpřístupnění ujistěte, že je tato funkce vůbe aktivována. Můžete si ji zde rovnou otestovat a trochu si pohrát s citlivostí displeje. Stlačením vyvoláte tzv. „peek“ – náhled webových odkazů nebo e-mailů. Pevnějším stiskem pak přejdete přímo na odkaz nebo do e-mailu. Může se vám stát, že budete muset vyvinout opravdu velkou sílu stisku. Někomu také trvá delší dobu, než se věci dostane na kloub. Pokud vám 3D Touch stále nefunguje tak, jak má, případně nefunguje vůbec, zkuste položit iPhone na tvrdou podložku a zatlačit.
  • Opět můžete zkusit obnovit veškerá data v nastavení.
  • Pokud vám tento problém vyvstává pouze u konkrétní aplikace, ujistěte se, že je aktualizovaná a podporuje 3D Touch.
  • Krajním řešením je opět tovární restart.

Problém: Bluetooth nefunguje

Někteří majiteké iPhonu 6S měli také problémy s připojením přístroje do sítě Bluetooth a vyhledáním příslušenství. Někdo nemohl Bluetooth zapnout vůbec, někomu služba často vypadávala nebo zkrátka nefungovala tak, jak by měla.

Možná řešení:

  • Smažte ze seznamu všechna nepoužívaná spárovaná zařízení – je možné, že Bluetooth dosáhl svého limitu.
  • Podržte vypínací tlačítko a home button, dokud se neobjeví obrazovka s logem Apple.
  • Zkuste v nastavení obnovit síťová nastavení iPhonu.
  • Podívejte se také do nastavení spárovaných zařízení a ujistěte se, že mají nastavenou viditelnost.
  • V některých případech možná trochu překvapivě pomáhá deaktivace funkce „Hey Siri“.

Problém: Špatně osvětlené fotografie

Někteří majitelé iPhonu 6S si stěžují na špatnou kvalitu nebo podsvícenost fotografií, pořízených telefonem. Dopad na kvalitu fotografie má především aktivace Live Photos coby výchozího formátu.

Možná řešení:

  • Rozdíl možná nebude extra znatelný, ale zkuste v horní části obrazovky klepnutím na tři žluté kruhy deaktivovat funkci Live Photos.

nsparkle

Problém: Wi-Fi se nepřipojuje nebo padá

Plno uživatelů se také trápí s nestabilní nebo nefunkční Wi-Fi sítí. Pokud i vy zjistíte, že se k Wi-Fi nemůžete připojit, nebo vám připojení často padá, zkuste některé z následujících řešení:

  • Vypněte a znovu zapněte Wi-Fi. Totéž můžete vyzkoušet s režimem Letadlo. K těmto nastavením se dostanete vysunutím ovládacího panelu ze spodní části obrazovky.
  • Rebootujte: S úspěchem se setkává i vypnutí a opětovné zapnutí telefonu. Stiskněte a podržte vypínací tlačítko a zároveň home button, a to po dobu deseti sekund.
  • Můžete také v nastavení Wi-Fi zcela obnovit připojení – klepněte na síť, se kterou máte problémy, a vyřaďte ji ze seznamu. Když z nastavení odejdete a opět se vrátíte, měla by se vám síť opět nabídnout.
  • Reset nastavení sítě: Jděte na Nastavení -> Obecné nastavení -> Obnovit, a zvolte „Obnovit nastavení sítě“.
  • Vypněte Wi-Fi sítě: Jděte do Nastavení -> Soukromí -> Polohové služby -> Systémové služby, a zde vypněte Wi-Fi sítě.
  • Přepněte na 2,4 GHz: Máte-li dvoukanálový router, zkuste změnit přenos z pěti na 2,4GHz. 5GHz je samozřejmě rychlejší, ale má kratší dosah.
  • Změňte kanál routeru: Můžete se také pokusit změnit kanál routeru. Zadejte IP adresu routeru do adresního řádku a přihlaste se ke změně nastavení. Řiďte se pokyny vašeho poskytovatele.
  • Přepněte DNS na Google: Někteří uživatelé také zaznamenali určitý úspěch poté, co DNS servery přepnuli na ty od Googlu. V nastavení Wi-Fi klepněte na ikonku s písmenem „i“, přejděte k nastavení DNS a zadejte „8.8.8.8“. Poté pro jistotu restartujte telefon.
  • Aktualizujte firmware vašeho routeru – o pomoc s tímto krokem poproste vašeho poskytovatele.
  • Tovární reset: Je to hodně drastický krok a ani ten nezaručuje úspěch, ale za zkoušku stojí.

Problém: Padající GPS

Nemálo uživatelů iPhonu 6S se potýká s tím, že GPS prakticky nefunguje. Objevují se stížnosti na opakované pády a nemožnost opravy. Tento problém je nejčastější v Evropě.

Možná řešení:

  • Podle některých uživatelů má vypnutí LTE pozitivní dopad na funkčnost GPS, přičemž se tento jev u jednotlivých operátorů liší. Tento krok si můžete vyzkoušet tak, že v nastavení telefonu změníte druh připojení na 3G.
  • I zde můžete samozřejmě jako krajní možnost vyzkoušet tovární restart. Ne u každého to funguje, nicméně je to řešení, které vám s velkou pravděpodobností poradí jak v Applu, tak i u vašeho operátora.

Problém: „Živé“ tapety nefungují

Někteří majitelé iPhonu 6S zjistili, že si nemohou navolit na plochu telefonu živou tapetu, případně animace neprobíhá tak, jak by měla.

Možná řešení:

  • Ujistěte se, že mobil neběží v režimu nízké spotřeby, který živé tapety zakazuje. Tuto volbu naleznete v nastavení baterie.
  • Někdy pomůže nastavit na chvíli klasickou tapetu a tu pak změnit.

Problém: Ukazatel baterie zamrzá

Hodně lidí si stěžuje, že se ikona baterie na iPhonu 6S nebo 6S Plus neaktualizuje a zůstává „zamrzlá“. Může tedy snadno dojít k tomu, že je uživatel přesvědčen o tom, že mu zbývá ještě velké procento, a ve skutečnosti tomu tak není.

Možná řešení:

  • Jako první krok zkuste jednoduše restartovat váš iPhone. Můžete tak učinit jak pouhým dlouhým stiskem vypínacího tlačítka, tak i stiskem a podržením vypínacího tlačítka a home buttonu zároveň po dobu několika sekund.
  • Podle Applu může být tento problém překvapivě spojen s manuálním nastavováním času a data. V Nastavení -> Obecné -> Datum a čas změňte nastavování na automatické.

Problém: Neustále se objevující žádost o přihlášení k Apple ID

Některé majitele iPhonu 6S vytáčí to, že na ně neustále vyskakuje okno s verifikací Apple ID.

Možná řešení:

  • Stejně jako u předešlých problémů, i zde zkuste nejdřív obyčejný restart.
  • Některým lidem zase pomohlo odhlášení v nastavení iCloudu, vystoupení z nastavení a pak opětovné přihlášení. Jste-li přihlášeni na více zařízeních najednou, musíte tento krok provést u všech.
  • Zkuste také tento postup opakovat i v nastavení iTunes a App Storu.
  • Pokud se tím problém nevyřeší, zkuste v nastavení obnovit všechna data.

Problém: iPhone 6S nejde zapnout

Děláte si starosti, protože se ani po stisknutí vypínacího tlačítka neprobere váš iPhone 6S k životu? Je možné, že se vypnul sám neočekávaně a nyní zkrátka nenaběhne.

Možná řešení:

  • Opět zkuste stisknout a podržet vypínací tlačítko a home button zároveň, dokud se na displeji neobjeví logo Apple. Držte je zhruba po dobu třiceti sekund
  • Připojením iPhonu k nabíječce se přesvědčte, že není na vině vybitá baterie.
  • Zkuste také telefon připojit k počítači a přihlásit se do iTunes. Program by měl rozeznat, jestli se náhodou iPhone zrovna nenachází v režimu zotavení. Pak byste jej měli snadno obnovit.

pronajem-apple

článek je otagován