Hlavní stránkaMacMáte problémy s otevíráním aplikací na Vašem Macu? Víme, jak tento problém vyřešit

Máte problémy s otevíráním aplikací na Vašem Macu? Víme, jak tento problém vyřešit

V posledních týdnech zaregistrovalo množství uživatelů Maců problémy při spouštění některých aplikací z Mac App Storu. Ty buďto nešly vůbec otevřít, nebo docházelo k jejich pádu po spuštění. V Docku se jejich ikonka ukázala na velmi krátkou dobu, a hned zmizela. Ti, kteří se ponoří hlouběji do systémových protokolů, mohou narazit na chybovou hlášku o „ukončení služby s abnormálním kódem: 173“.

Ukázalo se, že na vině je problém s certifikátem Applu, respektive s tím, že jeho platnost vypršela – podrobnosti najdete na stránkách společnosti. Celá věc zjevně odstartovala již před několika týdny, uživatelé ale začali hlásit problémy až poslední dobou.

Kupříkladu redaktor webu osxdaily.com se setkal s tímto chybovým hlášením:

very-useful-error-message-mac-610x223

Jen díky ikonce vpravo vytušil, že se jedná o problém App Storu. Je to dozajista nepříjemná záležitost a tyto chyby by rozhodně měl řešit někdo jiný, než koncový uživatel, ale dobrá zpráva je že problém s „padajícími“ aplikacemi je snadno a rychle řešitelný.

Jak na to?

Vypněte všechny spuštěné aplikace, které pocházejí z Mac App Storu.

  • V  Apple Menu zvolte „App Store“.
  • Klikněte na „Aktualizace“ a zvolte „Aktualizovat vše“.
  • Počkejte, až se aktualizace na vašem Macu dokončí.
  • Nyní zkuste znovu otevřít ty aplikace, se kterými jste měli problém – vše by mělo fungovat správně.

Pokud vám i po provedení výše uvedených kroků aplikace „padají“ nebo se vůbec nespouštějí, zkuste je smazat a opět nainstalovat přes Mac App Store. Zajímají-li vás detaily, níže se můžete podívat, jak „error 173“ vypadá v textové podobě v konzoli:

app-store-apps-quit-error-code-173-copy

 

článek je otagován