Hlavní stránkaiPadMůže aktualizace iOS způsobit problémy s vaším iPadem?

Může aktualizace iOS způsobit problémy s vaším iPadem?

Apple tento týden vydal aktualizaci mobilního operačního systému iOS 9.3. Událost se však neobešla zcela bez problémů – objevují se uživatelé, kteří si stěžují, že se z jejich iPadu po aktualizace stala nepoužitelná „cihla“.

Jak jsme již informovali, nový iOS s sebou přináší řadu skvělých vylepšení, jako je funkce Night Shift, možnost zabezpečení poznámek pomocí Touch ID a nové možnosti pro 3D Touch. Bohužel se objevila zatím malá skupinka uživatelů, jejichž iPad po aktualizaci softwaru vypověděl službu. Zdá se, že se problém týká především iPadů 2.

Chybová hláška uživatelům oznamuje, že jejich iPade nemohl být aktivován, protože služba je dočasně nedostupná. Uživatel je požádán, ať připojí svůj iPad k iTunes, nebo ať zkusí celý proces opakovat po několika minutách. V případě, že problém přetrvává, má kontaktovat podporu Applu. U někoho problém ustane poté, co se opět zpřístupní aktivační server, ale po několika dnech se problém opět opakuje.

iOS-9.3-Update_Problem

Podobná chyba se objevila loni, kdy Apple vydal iOS 9 a řada iPhonů se nedokázala dostat přes pokyn k aktualizaci.

Jeden z členů Apple Support Community tehdy našel řešení problému. Součástí návodu je řada kroků, proto je zapotřebí obrnit se trpělivostí.

Pojďme se na to podívat

1. Ujistěte se, že máte poslední verzi iTunes.

2. Připojte iPad k vašemu počítači a zálohujte svá data.

3. Po dokončení zálohování odpojte iPad.

4. Stiskněte a podržte zároveň home button a vypínací tlačítko. Pusťte je ve chvíli, kdy se zařízení restartuje.

5. Budete požádáni, ať opět zapojíte iPad do svého počítače pomocí kabelu.

6. Zobrazí se vám dotaz, zda chcete obnovit vaše zařízení a upgradovat na iOS 9.3.

7. Při stahování softwaru se vám opět objeví chybová hláška. Je potřeba počkat, než bude vše hotovo.

8. Po kompletním stažení iOS 9.3 budete muset opakovat krok č. 4. Tentokrát se vás iPad zeptá, zda ho chcete obnovit.

9. Po dokončení obnovení budete dotázáni, zda chcete aktivovat iPad jako nové zařízení, nebo jestli si přejete obnovu z poslední zálohy. Zvolíte-li možnost aktivace nového zařízení, bude váš iPad naformátován. V případě obnovy ze zálohy se vaše data znovu načtou.

Další problém, na který si uživatelé iOS 9.3 stěžují, souvisí s funkcí Night Shift. Zjistilo se, že sice je součástí nového operačního systému, ale funguje pouze na přístrojích s 64-bitovým procesorem, tedy iPhone 5S a novější, iPad Air a novější a iPad Mini druhé generace a novější. Night Shift také nefunguje při režimu nízké spotřeby.