Hlavní stránkaiPadProblémy s Wi-Fi v iOS 9.3.1? Víme, jak je vyřešit!

Problémy s Wi-Fi v iOS 9.3.1? Víme, jak je vyřešit!

ipod-touch-ipad-iphone6-wifi-hero

Ani nejnovější aktualizace iOS 9.3.1 není bohužel bez chyb. Objevují se hlasy, podle kterých dochází u iPhonů a iPadů s aktualizovaným operačním systémem k problémům s připojením k Wi-Fi síti.

Zdá se, že problémy nejsou vázány na konkrétní modely mobilních zařízení. Mezi hlášené problémy patří nemožnost připojit se k jakékoliv wi-fi síti, případně pouze dočasné připojení s následným pádem, a také neschopnost zařízení nalézt dostupnou wi-fi síť. Potíže mohou souviset s mnoha faktory, ale s největší pravděpodobností se jich budete moci zbavit za pomoci našeho manuálu.
Máte-li problém připojit se na wi-fi z vašeho Apple zařízení, přesvědčte se nejdřív, že jde skutečně o problém v konkrétním přístroji: zkontrolujte z vašeho počítače nebo z jiného zařízení (bez iOS), zda se může připojit k wi-fi síti. Nejprve si v několika krocích zkusíme ověřit, zda je problém opravdu spojený s vaším iOS zařízením.
Pokud problém zasáhl více vašich zařízení, začněte u routeru.

Restartujte router/modem

  • Vypojte zařízení ze sítě na 2 minuty a opět zapojte.
  • Aktualizujte firmware. Postup se u jednotlivých zařízení liší, postupujte tedy podle manuálu, webových stránek, nebo kontaktujte distributora.
  • Zkuste přepnout na jiný kanál nebo frekvenci.

Pokud jsou ale vaše potíže s wi-fi připojením omezené pouze na mobilní iOS zařízení, zkuste následující kroky.

Zkouška jiné sítě

Máte-li tu možnost, zkuste zařízení připojit k jiné wi-fi síti. Pokud se bez problémů připojí, je jasné, že vaše potíže nesouvisely s aktualizací operačního systému. Jestliže problémy s připojením přetrvávají, přejděte k následujícím krokům:

Ve svém zařízení resetujte nastavení sítě.

  • Jděte do Nastavení -> Obecné -> Obnovit -> Obnovit nastavení sítě.
  • Nyní se vraťte do Nastavení a klepněte na Wi-Fi.
  • Ujistěte se, že je wi-fi zapnutá. Klepněte na síť, která vám způsobuje problémy a dále na Obnovit zapůjčení.

Pokud výše uvedené kroky nevedly k odstranění problému:

  • Klepněte opět v Nastavení -> Wi-Fi na název sítě, se kterou máte problémy, a dále na Ignorovat tuto síť.
  • Než tento krok provedete, ujistěte se, že si dobře pamatujete jak název sítě, tak heslo, protože pro obnovení připojení o něj budete požádáni.
  • Poté zkuste wi-fi ve vašem zařízení opět nastavit.

Pokud ani tyto kroky nezaberou, zkuste force restart.

  • Stiskněte zároveň home button a tlačítko pro vypínání a držte po dobu 15 – 20 sekund (než se na obrazovce objeví logo Apple).
  • Počkejte, až se zařízení restartuje.
  • Po zapnutí se zkuste připojit k wi-fi.

Pokud i po force restartu problémy přetrvávají, ujistěte se, že je DNS nastavení ve vašem zařízení nastaveno správně. Klepněte na Nastavení -> Wi-Fi -> jméno příslušné wi-fi sítě. U DNS změňte čísla na 8.8.8.8 nebo 8.8.4.4.