Hlavní stránkaiPhoneApple vydal nová videa z řady „Shot on iPhone“, ukazuje na nich slow-mo a časosběr

Apple vydal nová videa z řady „Shot on iPhone“, ukazuje na nich slow-mo a časosběr

Apple v úterý vydal dvojici nových videí, která jsou součástí běžící kampaně „Shot on iPhone“. Ukazuje na nich funkce zpomaleného záběru a časosběru. Videa se objevila na oficiálním YouTube kanále společnosti Apple. Jejich stopáž nepřesahuje 30 sekund a obsah byl natočen skutečnými řadovými uživateli. Mají ukázat, že nemusíte být profesionálním fotografem, abyste natočili profesionálně vyhlížející videa nebo pořídili skvělé fotografie – iPhone vám k takovýmto záběrům pomůže.

Autorem prvního videa je Robert S., který pořídil časosběrné záběry jízdy v kabinové lanovce v rakouském Bregenzu. Díky funkci stabilizaci obrazu, kterou iPhone nabízí, je výsledný klip čistý, hladký, a téměř postrádá třes, kterému se normálně při podobných záběrech nelze vyhnout. Za zmínku stojí i nezkreslené a neuvěřitelně věrohodné barvy, které přístroj od Applu skvěle zpracoval.

Druhé video natočil Marc Z. v New York City a ukazuje možnosti natáčení zpomalených záběrů. Jedná se o černobíle laděný klip, v němž hlavní roli hraje dlouhovlasá dívka. I zde se ukazují skvělé schopnosti iSight od Applu. Také tyto záběry jsou plynulé, bez zasekávání, a černobílé ladění dodává videu na originalitě a atmosféře.

Kampaň „Shot on iPhone“ odstartovala v březnu 2015 sérií stabilních záběrů, zachycených na iPhone 6 a 6 Plus. Již od počátku prodeje iPhonů v roce 2007 byl jedním z hlavních atributů fotoaparát přístroje. Postupné zlepšování hardwaru vedlo k tomu, že se fotoaparáty, které jsou součástí iPhonů, staly nejoblíbenějšími digitálními přístroji k zachycování fotografií i videí. Tento měsíc vyšla ještě dvě další videa, která jsou součástí zmíněné kampaně. Prvním z nich je záběr ve stylu makrofotografie, na kterém můžeme vidět mravence, nesoucího list. Autorem záběru je Tim W. Druhé video zachycuje čipmanka, který se snaží schovat si do pusy burák.

Součástí kampaně Shot on iPhone se může stát prakticky každý, kdo na co nejnovější model iPhonu pořídí profesionálně vyhlížející stabilní záběr nebo video – bližší informace se dočtete zde. Vybrané záběry pak Apple umisťuje buďto na svém oficiálním YouTube kanále, nebo na billboardy po celém světě. Apple si na fotoaparátech ve svých mobilních zařízeních dává skutečně záležet, je tedy jasné, že s příchodem iPhonu 7 – ať už s duální čočkou, nebo „jen“ vylepšeným fotoaparátem – se kampaň opět dostane na mnohem lepší úroveň.