Hlavní stránkaAppleApple získal zpět statut nejoblíbenější společnosti na světě – snad to tak už zůstane!

Apple získal zpět statut nejoblíbenější společnosti na světě – snad to tak už zůstane!

Loni byl Apple poražen Googlem. Nyní se Apple zvedl z popela a opět atakoval přední příčku žebříčku 100 nejoblíbenějších společností na světě. Jak často se vám stane, že si děláte starost zrovna o žebříček stovky nejoblíbenějších společností na světě? Vzpomínáte si ještě, co s vámi udělaly výsledky v loňském roce? Jsou to právě zúčastněné společnosti, které z žebříčku dělají tolik sledovanou záležitost. FutureBrand se každý rok zaměřuje na stovku společností podle úspěchu na trhu, vyzpovídá 3000 běžných spotřebitelů i profesionálů v 17 zemích světa a na základě výsledků vyprodukuje žebříček nejsilnějších značek.

Snímek obrazovky 2016-07-22 v 9.45.32

Apple tento rok konečně opět obhájil první příčku, kterou loni obsadil Google. Dvěma nejsilnějšími pocity, které Apple za uplynulé období podle dotazníku vyvolal, bylo nadšení a obdiv. Jistě jste zaznamenali, že Google již nepatří mezi stovku největších společností, řazených podle tržní kapitalizace. Je totiž nyní součástí gigantu Alphabet, proto se s ním Apple již nemusel potýkat coby s vítězem loňského ročníku.

Jeho soupeřem byla nyní právě Alphabet, která však skončila až na 21. místě. Svou roli v tomto umístění však zákonitě hrál i fakt, že jméno Alphabet zatím řadě běžných spotřebitelů zkrátka nic neříká. Na druhé příčce se umístil Microsoft, který byl rovněž v oblasti nadšní a obdivu hodnocen velmi vysoko. Spotřebitelé na něj taktéž nahlíželi jako na firmou s vynikající budoucností v krátkodobém horizontu.

Jako třetí skončil Samsung, který na tuto příčku postoupil z loňské sedmé. Na samém konci žebříčku se nacházejí tabákové společnosti, ropné společnosti a banky. Nejníže obodovanými technologickými společnostmi se staly Vodafone (88 bodů), Comcast (86 bodů) a Verizon (83 bodů).

Tak vysokého hodnocení se Apple paradoxně dočkal v době, kdy by se mu teoreticky nemělo vést zrovna nejlépe. Prodeje iPhonů dramaticky poklesly a očekávaný příchod příštího modelu nevyvolává zdaleka takové vášně, jaké vyvolávaly nové modely v minulosti. Podle dotazníků bude navíc na iPhone 7 upgradovat jen 10% spotřebitelů. I přes zdánlivě nepříznivé předpovědi však Apple zůstává Applem a to je důvod, který ho vynesl opět na čelní pozici.