Hlavní stránkaJablečné novinkyCo dělat, když se Facebook na iPhonu nenačítá?

Co dělat, když se Facebook na iPhonu nenačítá?

Řada uživatelů Facebooku má také příslušnou aplikaci nainstalovanou na svém iPhonu. Pokud mezi ně patříte i vy, možná se vám už někdy stalo, že se vám mobilní aplikace zkrátka nenačetla. Co s tím? S problémem s načítáním mobilní aplikace Facebook pro iOS jste se možná setkali i vy. V tomto návodu se spolu podíváme na několik způsobů, které by mohly vyřešit vaše problémy s načítáním mobilní aplikace Facebook pro iOS – postup řešení potíží platí i pro Facebook Messenger.

Pokud používáte Facebook i pro pracovní záležitosti, může pro vás být selhání jeho mobilní verze skutečným problémem. Existuje však několik kroků, které můžete podniknout, aby váš Facebook začal opět pracovat tak, jak má. Pokud máte tedy problémy s načítáním mobilní aplikace Facebook pro iOS či Facebook Messengerem, zkuste následující:

Používáte aplikace třetích stran?

Pokud ano, pak je možné, že problém tkví právě v některé aplikaci třetích stran, prostřednictvím které se ke svému Facebooku snažíte dostat. Zkuste tedy stáhnout originální verzi Facebooku i Messengeru z App Storu.

Jste připojeni k internetu?

Ano, opravdu se může stát, že jste se od sítě odpojili, aniž byste o tom věděli – například nechtěný vypnutím Wi-Fi z Ovládacího centra. Může se ale stát, že se vám zkrátka ztratil signál, k čemuž kromě metra a podzemí obecně dochází například v určitých typech budov nebo ve výtazích.

Zkuste obnovit stránku

Jak Facebook, tak i Messenger můžete obnovit tažením stránky směrem dolů. Pokud je vaše připojení k internetu v pořádku, může se stát, že šlo o jednorázový krátký výpadek a po obnovení bude vše v pořádku.

Vypnout a zapnout

Dvakrát za sebou stiskněte home button a vytažením karty nahoru problémovou aplikaci vypněte. Pak se vraťte na domovskou obrazovku a znovu ji spusťte. Mobilní aplikace Facebook pro iOS se občas – zejména po aktualizacích – setkává s nejrůznějšími problémy, které se však často dají řešit restartem.

Restartujte své iOS zařízení

Pokud má problém s načítáním mobilního Facebooku vícero příčin, můžete je zkusit vyřešit rebootem zařízení. Podržte zároveň home button a vypínací tlačítko, dokud se na vašem displeji neobjeví logo Applu.

Funguje internet u jiných aplikací?

Zkuste načíst v Safari nějakou webovou stránku nebo otevřít jinou aplikaci, vyžadující internet, například Twitter. Pokud funguje všechno kromě Facebooku, můžete si být jisti, že problém tkví právě v této mobilní aplikaci.

Je Facebook aktuální?

Přes App Store se ujistěte, že je vaše mobilní aplikace Facebook pro iOS aktuální. Některé služby mohou totiž u zastaralejších verzí přestat fungovat. Aktualizujte aplikaci a zkuste restart.

Používáte VPN?

Některé sítě VPN (virtuální privátní sítě) jsou na Facebook příliš pomalé, nebo servery Facebooku blokují. VPN připojení zjistíte na Nastavení -> Obecné -> VPN.

Změňte nastavení DNS

Nesprávné nastavení DNS serveru může mít za následek příliš pomalé připojení k internetu nebo časté blokování některých serverů. Nastavení DNS můžete změnit v Nastavení -> Wi-Fi, kde klepnete na název příslušné Wi-Fi sítě.

Změnit Wi-Fi síť

Možná má Wi-Fi síť, na kterou jste právě připojeni, nějaké problémy. Pokud jste v blízkosti jiné dostupné sítě, zkuste se na ni připojit.

Přepněte na mobilní data

Pokud nejste v dosahu žádné funkční Wi-Fi sítě, jednoduše v Ovládacím centru Wi-Fi vypněte a pracujte s mobilními daty. Mějte však na paměti, že data vám budou vaším operátorem účtována.

Restartujte router

Pokud nemáte přístup k mobilní síti z důvodu absence SIM karty – například na některých iPadech či na iPodu touch – nemáte možnost vyřešit problémy s Wi-Fi přechodem na mobilní data. Zkuste restartovat svůj router, například jeho vypojením ze sítě na několik minut.

Nahlašte problém na Facebooku

V aplikaci Facebook pro iOS máte možnost nahlásit aktuální problém. Pokud výše uvedené body nefungovaly, zkuste tento krok.

  • Otevřete aplikaci Facebook pro iOS.
  • Klepněte na tři linky v pravém dolním rohu obrazovky.
  • Klepněte na Nápověda a podpora.
  • Zvolte Nahlásit problém.