Hlavní stránkaNávody10 nejčastějších problémů v macOS Sierra a jak je vyřešit

10 nejčastějších problémů v macOS Sierra a jak je vyřešit

macOS Sierra je již nějakou dobu k dispozici široké veřejnosti, takže si její nové funkce a vylepšení může vychutnat téměř každý. Většina uživatelů má zatím skvělou zkušenost s hladkým chodem nového operačního systému, někteří však čelí nepříjemným problémům. V tomto článku si projdeme 10 nejčastějších komplikací, spojených s macOS Sierra, a povíme si, jak je vyřešit.

Chybová hlášení při pokusu o upgrade

Jedná se o poměrně běžný problém, kterému uživatelé čelí při snaze upgradovat Mac na nový operační systém. Jeho řešení je ale poměrně jednoduché a efektivní. Musíte smazat existující instalační soubor s macOS Sierra a stáhnout ho znovu.

  • Otevřete Launchpad, kde se vám zobrazí nestažený operační systém se symbolem otazníku.
  • Smažte soubor a proveďte stažení znovu.

Mac App Store zobrazuje macOS Sierra jako „stažený“

Pokud v App Storu vidíte údaj o tom, že macOS Sierra byl stažen, je to nejspíš proto, že jste buďto nainstalovali betaverzi, nebo GM build. Abyste mohli stáhnout finální verzi macOS Sierra, musíte smazat aktuální instalační soubor z vašeho Macu nebo z připojeného hard disku. Jakmile je soubor pryč, vraťte se do Mac App Storu a stáhněte si finální verzi.

Hlášení o poškozené kopii macOS Sierra.app

Pokud se vám při pokusu o instalaci zobrazuje toto hlášení, znamená to, že instalační soubor byl v průběhu stahování poškozen, nebo byl proces přerušen. Jednou z možností nápravy je opět smazat z Launchpadu soubor „Install macOS Sierra“, restartovat Mac a instalační soubor znovu stáhnout.

Problémy s Wi-Fi připojením

Problémy s internetovým připojením patří bezesporu mezi ty nejnepříjemnější, se kterými se po instalaci nového operačního systému můžete setkat. Někteří uživatelé hlásí, že se jim po instalaci macOS Sierra značně zpomalil jak chod webových stránek, tak i stahování.

V první řadě je potřeba se přesvědčit, že problém skutečně souvisí s novým operačním systémem – tedy zkontrolovat, zda je s vaším routerem vše v pořádku a váš poskytovatel nehlásí žádnou poruchu. Pak zkuste smazat svá Wi-Fi nastavení a začněte znovu – ukážeme vám, jak na to.

  • Spusťte Finder.
  • Zajeďte myší na lištu v horní části obrazovky, klikněte na „Otevřít“, podržte klávesu Alt/Option a zvolte Knihovna.
  • V /Preferences/SystemConfiguration/ smažte následující soubory:
  • com.apple.airport.preferences.plist
  • com.apple.network.identification.plist
  • com.apple.wifi.message-tracer.plist
  • NetworkInterfaces.plist
  • preferences.plist
  • Poté restartujte svůj Mac i router.

Instalace zamrzá nebo „padá“

Pokud v průběhu instalace váš Mac zamrzá nebo instalace „padá“, existuje hned několik způsobů, jak tento nepříjemný problém vyřešit. První věc, kterou musíte udělat, je vypnutí nebo odinstalace jakéhokoliv antivirového softwaru na vašem Macu, protože jeho aktivita může ovlivnit průběh instalace.

Ujistěte se, že máte bezproblémové připojení k internetu. Dále můžete nainstalovat macOS Sierra v nouzovém režimu – vypněte Mac dlouhým stiskem vypínacího tlačítka, opět ho zapněte a po zaznění úvodního zvukového signálu podržte klávesu Shift. Jakmile se objeví logo Applu, klávesu Shift pusťte – váš Mac nyní běží v nouzovém režimu. Pak už se můžete pustit do instalace macOS Sierra.

Nedostatek místa k instalaci

Když se instalace nového operačního systému přeruší z důvodu nedostatku místa na disku, jedná se o skutečně nepříjemnou komplikaci. Před instalací se proto nejprve ujistěte, že je ve vašem Macu alespoň 8 GB volného místa. Promažte pečlivě nepotřebné soubory, a pokud se chybové hlášení objevuje i nadále, zkuste výše popsanou instalaci v nouzovém režimu.

Problémy s myší Logitech

Problémy s kompatibilitou s macOS Sierra hojně hlásí majitelé myší značky Logitech. Jedná se především o prodlevy v odezvě, ztrátu funkčnosti některých tlačítek a další potíže. Problémy skutečně pramení z nedostatečné kompatibility mezi macOS Sierra a aplikací Logitech Control Center. Poslední verze aplikace s označením 3.9.4 výslovně zmiňuje nefunkčnost některých tlačítek a problematičnost scrollování.

V tomto případě tedy nezbude nic jiného, než počkat, až Logitech vydá opravnou verzi.

Mac se po instalaci macOS Sierra nezapne

Pokud jste nainstalovali macOS Sierra a váš Mac odmítá „naskočit“, můžete zkusit reset NVRAM a PRAM. Restartujte Mac a podržte klávesy Cmd + Option/Alt + P + R, dokud se neozve startovací zvukový signál. Po jeho druhém zaznění klávesy pusťte.

Instalované aplikace nejdou otevřít

Může se stát, že po instalaci macOS Sierra zaznamenáte výskyt hlášení o tom, že instalované aplikace jsou poškozené a nelze je otevřít. Pokud problém přetrvává i po aktualizaci aplikací na nejnovější verzi, zkuste je jednoduše odinstalovat a znovu nainstalovat.

Pokud ani to nezabere, můžete zkusit vyčistit mezipaměť.

  • Otevřete Finder.
  • Na liště v horní části obrazovky klikněte na Otevřít a zvolte „Otevřít složku“.
  • Do pole zadejte ~/Library/Caches.
  • Z každé složky odstraňte všechny soubory.
  • Nyní opakujte tentýž postup, jen při zadávání textu do pole nezadáte vlnovku.
  • Restartujte Mac, při restartu držte klávesy Cmd + Option/Alt + P + R.
  • Pokud problémy i nadále přetrvávají, zkuste při spouštění problémové aplikace držet klávesy Cmd + Option/Alt.

Potíže s iCloudem

Některé funkce macOS Sierra úzce souvisejí s iCloudem, proto budete při jejich aktivaci požádání o zadání svých přihlašovacích údajů. Tento krok můžete pochopitelně přeskočit, ale mezi problémy, kterým čerství uživatelé macOS Sierra někdy čelí, patří opakované vyskakování okna s přihlášením k iCloudu, případně chybové hlášení, týkající se přihlášení.

Pro nápravu vyzkoušejte následující kroky:

  • Otevřete Apple menu v horní části obrazovky a zvolte Předvolby systému.
  • Zvolte iCloud a odhlaste se.
  • Nyní restartujte Mac a znovu otevřete Předvolby systému -> iCloud.
  • Znovu se přihlaste do svého iCloud účtu.
článek je otagován