Hlavní stránkaAppleApple stále kraluje stovce nejhodnotnějších značek a je jedničkou na trhu!

Apple stále kraluje stovce nejhodnotnějších značek a je jedničkou na trhu!

Apple si stále drží čelní příčku žebříčku stovky nejhodnotnějších značek na světě, a to i navzdory poklesu prodeje jeho iPhonů. Nejvyšší příčky žebříčku 100 nejhodnotnějších značek za rok 2016 obsadily kromě Applu společnosti Alphaet, Google či Coca-Cola. Seznamu společnosti Interbrand celkově dominují značky, spojené s automobily a technologiemi. V Top 10 dále nalezneme například konkurenční Microsoft, IBM, Samsung či General Electric Co. Mezi nejvíce rostoucí značky byl zařazen Facebook, Amazon a Lego.

Hodnocení v žebříčku je založeno na finanční výkonnosti jednotlivých společností, jejich vlivu na zákazníky a jejich schopnosti ovlivňovat ceny a prodeje. Hodnota značky Apple vzrostla během roku o 5%, a to na hodnotu 178 miliard dolarů, u Googlu to bylo 11% na 133 miliard.

„Jejich financování je silné, jejich značka představuje významnou složku volby a z porovnání s konkurencí vycházejí velice dobře,“ řekl o nejvýše postavených společnostech z žebříčku Jez Frampton, výkonný ředitel Interbrandu.

Do stovky nejlepších letos poprvé zavítal francouzský Dior a výrobce automobilů Tesla Motors. Žebříček opustili Hugo Boss, Chevrolet a Kleenex.

Osudné čtvrtletí

Letos v dubnu Apple poprvé po třinácti letech zaznamenal pokles tržeb, resp. prodeje iPhonů. Za dané čtvrtletí se prodalo “jen” 51,2 milionu iPhonů, což je o deset milionů méně, než v předchozím roce. K poklesu nedošlo od dob uvedení iPhonu v roce 2007. Kalifornské společnosti za osudné čtvrtletí klesl tím pádem také čistý zisk, a to o 30 procent na 10,5 miliardy USD. Když zpráva o poklesu prodeje vyšla, došlo navíc k propadu akcií. Ty klesly o sedm procent pod hranici sta dolarů.

interbrand-apple-2016

článek je otagován