Hlavní stránkaAppleApple přidal do App Storu reklamy. Jak to vypadá v praxi a co to přináší?

Apple přidal do App Storu reklamy. Jak to vypadá v praxi a co to přináší?

Apple již před časem oznámil, že hodlá svůj App Store pro iOS proměnit. Konkrétně se jednalo o umístění reklam, které se budou zobrazovat ve výsledcích vyhledávání. Zámořští uživatelé si již reklamy mohou ozkoušet v praxi. Změna byla odhalena již počátkem tohoto roku, kdy Apple oznámil, že výsledky vyhledávání budou doplněny o relevantní reklamy na další související, ve většině případů méně známé aplikace. Jak to však vypadá v praxi? Magazín VentureBeat poukázal na to, že v případě vyhledávání klasické a extrémně populární aplikace Pokémon Go se jako související objeví reklama na „vykrádačku“ Catch‘¨em all, což nejenže může být pro některé méně zkušené uživatele matoucí, ale nejspíše to neudělá radost ani tvůrcům původní aplikace.

snimek-obrazovky-2016-10-07-v-9-55-35

To však Apple rozhodně neměl v úmyslu. Možností zaplatit si reklamu ve výsledcích vyhledávání chtěl především vyjít vstříc menším vývojářům méně známých aplikací, aby svou tvorbu mohli dostat více mezi lidi.

Reklamy jsou navíc velmi dobře a čitelně označené a odlišené od regulérních výsledků vyhledávání, takže k masivnímu nepochopení by docházet nemělo. Reklamy ve výsledcích vyhledávání v App Storu pro iOS byly již nějakou dobu v provozu v rámci betaverze, tento týden se jich však dočkali i běžní uživatelé – podle našich informací prozatím v USA.

Zájemcům o propagaci nabídl Apple do začátku stodolarový kredit, aby jim usnadnil rozhodování, zda do reklamy investovat či ne. Placení za reklamu funguje na principu úhrady za jednotlivá stažení dané aplikace. Uživateli se zobrazí pouze ty reklamy, které souvisejí s předmětem jeho vyhledávání – reklamy rozhodně nefungují tak, že nejviditelnější jsou ty, které jsou nejlépe zaplacené.

snimek-obrazovky-2016-10-07-v-9-56-12

článek je otagován