Hlavní stránkaiPhoneCo dělat, když na vašem iPhonu nefunguje GPS

Co dělat, když na vašem iPhonu nefunguje GPS

Schopnosti GPS ve vašem iPhonu mohou být opravdu užitečné, ať už je používáte k navigaci jako takové, hraní Pokémon GO, nebo jen chcete poskytnout vámi používaným aplikacím údaje o vaší přesné poloze. Ale stejně jako kterákoliv jiná funkce může i GPS mít své problémy, kvůli kterým nemusí fungovat tak, jak má. V našem článku si shrneme ty nejčastější a nabídneme vám jejich snadné řešení. Co se týče GPS v iPhonu, existuje řada kroků, vedoucích k jejímu správnému a spolehlivému fungování. Ale s jakými problémy se uživatelé nejčastěji setkávají? Mezi ty nejčastejší patří:

Žádný signál GPS

  • GPS neprovádí aktualizaci polohy
  • GPS ukazuje nesprávnou polohu
  • Kompas ukazuje nesprávným směrem
  • Aplikace nemůže najít vaši polohu

Škála možných problémů je pochopitelně mnohem širší a závisí na tom, jak své zařízení v danou chvíli zrovna používáte a pro které aplikace GPS potřebujete. V každé jednotlivé aplikaci se mohou objevit rozličná chybová hlášení – je to proto, že každá aplikace používá vaši polohu rozdílným způsobem, a to v závislosti na tom, o jaký typ aplikace se jedná. Někdy se dokonce nemusí objevit žádné chybové hlášení, díky čemuž je řešení problémů ještě o něco obtížnější.

Řešení běžných potíží s GPS

Existuje celá řada věcí, kterými můžete „donutit“ GPS ve vašem telefonu pracovat opět bezchybně. Abyste zjistili možnou příčinu problémů, vyzkoušejte následující kroky:

Ujistěte se, že máte dobrý signál

Spolehlivá a přesná práce GPS závisí na dobrém signálu a připojení k síti. Pokud se nacházíte v kovové budově nebo kdekoliv jinde, kde může být váš signál přerušen, logicky budete mít potíže i s fungováním GPS. Nacházíte-li se tedy zrovna na místě, kde může dojít k narušení signálu, zkuste se přesunout někam jinam.

Zkontrolujte oprávnění aplikací

Jednou z nejčastějších příčin nefunkčnosti GPS je, že uživatelé zapomenou přiřadit oprávnění aplikace ke sledování polohy. Pokud se vám tedy stává, že daná aplikace není schopna určit vaši polohu, s největší pravděpodobností je to proto, že jí nebylo uděleno patřičné oprávnění. Chcete-li oprávnění zkontrolovat, jděte do Nastavení -> Soukromí -> Polohové služby a zkontrolujte oprávnění u jednotlivých aplikací. Oprávnění přístupu aplikací k vaší poloze má tři stupně: „Nikdy“, kde již z názvu vyplývá, že daná aplikace nebude s GPS spolupracovat,  „Při používání“, kdy aplikace zjistí vaši polohu pouze tehdy, je-li zrovna otevřená,  a „Vždy“ – aplikace při tomto nastavení bude vaši polohu zjišťovat za každé situace.

Obnovte polohové služby

Někdy může jít o něco víc než jen o lehkou softwarovou chybu. V takových případech lze problém vyřešit vypnutím a opětovným zapnutím polohových služeb. Navštivte Nastavení -> Soukromí -> Polohové služby a tlačítko u příslušné kolonky na chvilku vypněte a opět zapněte. Můžete také zkusit vypnout a znovu zapnout režim Letadlo v Ovládacím centru.

Obnovte data

Pokud žádný z uvedených kroků nevedl ke zlepšení situace, můžete mít problém se sítí. Není lehké určit, jak k těmto potížím dochází, ale pokud nastanou, může to ovlivnit nejen vaše GPS připojení, ale i fungování mobilní sítě. Pro vyřešení tohoto druhu problémů klepněte na Nastavení -> Obecné -> Obnovit, kde klepnete postupně na položky „Obnovit nastavení sítě“ a „Obnovit polohu a soukromí“. Potvrďte zadáním kódu.

Restartujte své zařízení

Někdy jde o poslední, ale také nejjednodušší a leckdy efektivní řešení. Podržte zároveň home button a vypínací tlačítko (u iPhonu 7 a 7 Plus podržte zároveň home button a tlačítko pro snížení hlasitosti), dokud se na displeji vašeho telefonu neobjeví logo nakousnutého jablíčka. Poté problémovou aplikaci opět vyzkoušejte.