Hlavní stránkaiPadCo dělat, když nefunguje osobní hostspot

Co dělat, když nefunguje osobní hostspot

iphone-hotspot

Osobní hotspot je neuvěřitelně užitečná funkce, zabudovaná do iPhonů od Applu. Díky ní si mohou uživatelé vytvořit malou Wi-Fi síť prakticky kdekoliv a kdykoliv v závislosti na funkčnosti a síle mobilního signálu. Někdy se ale může stát, že hotspot nefunguje tak, jak bychom si představovali – případně nefunguje vůbec. Jak v těchto případech postupovat? Hotspot z vašeho iPhonu může fungovat třemi způsoby: přes Wi-Fi, přes Bluetooth a přes USB. U všech tří případů se můžete setkat s jistými problémy, které však nejsou neřešitelné.

Ujistěte se, že máte zapnutý Hotspot

Zní to možná banálně, ale jednou z prvních věcí, které musíte při připojení udělat, je ujistit se, že máte osobní hotspot aktivovaný. Z domovské obrazovky navštivte Nastavení -> Osobní hotspot a ujistěte se, že tlačítko u dané položky má zelenou barvu.

img_8421

 

Zkontrolujte signál

Pokud je signál u vašeho iPhonu příliš slabý, odrazí se to i na funkci osobního hotspotu. Zkuste se tedy přesunout někam, kde bude signál silnější – ovlivníte tím i vytvořenou síť.

Restartujte hotspot

Někdy pomůže i zdánlivě zanedbatelná a obyčejná věc, jako je restartování osobního hotspotu. To vrátí veškerá nastavení připojení do původního stavu a může vyřešit řadu potítží. Z domovské obrazovky jděte do Nastavení -> Osobní hotspot. Hotspot na 10 vteřin vypněte a pak opět posuňt tlačítko do polohy “zapnuto”.

img_8437

 

Restartujte mobilní připojení

Změna způsobu připojení může způsobit problémy s konektivitou. Zkuste na několik sekund v Ovládacím centru aktivovat režim Letadlo a poté ho opět vypnout. Díky tomu se iPhone bude moci znovu připojit k mobilní síti a mělo by se obnovit i nastavení osobního hotspotu.

img_8438

 

Restartujte iPhone

iPhone, používající osobní hotspot, se může potýkat s nějakou nahodilou softwarovou chybou, kvůli které nedochází k úspěšnému předávání informací mezi spojovanými zařízeními. Zkuste tedy iPhone restartovat – jako nejlepší volba se jeví “force restart”, kdy stisknete zároveň home button a vypínací tlačítko (u iPhonu 7 vypínací tlačítko a tlačítko pro snížení hlasitosti).

Restartujte ostatní zařízení

Pokud výše uvedené postupy – včetně restartu iPhonu – nezabraly, zkuste restart ostatních zařízení. Může se stát, že například po dlouhé době provozu nefunguje Wi-Fi u Macu tak, jak by měla. V tomto případě by mohl problém vyřešit reboot. Po opětovném zapnutí zařízení se nezapomeňte znovu připojit k dané síti. Někdy postačí i vypnutí a opětovné zapnutí Wi-Fi připojení u zařízení, kterým se chcete na osobní hotspot napojit.

Aktualizujte zařízení

Apple někdy aktualizací softwaru opravuje některé z chyb, proto se vždy ujistěte, že máte ve svém iPhonu nejnovější verzi iOS. Ověřit si to můžete v Nastavení -> Obecné -> Aktualizace softwaru.

Obnovte nastavení sítě

Pokud dosavadní snahy selhaly, zkuste provést obnovení nastavení sítě. Dostanete se k nim v Nastavení -> Obecné -> Obnovit -> Obnovit nastavení sítě. Po provedení obnovení se zkuste na síť znovu připojit. Obnovení nastavení sítě lze případně zkombinovat s force resetem.

img_8439

Problémy s osobním hotspotem v režimu Wi-Fi

Metoda připojení přes Wi-Fi patří k nejčastějším způsobům využívání osobního hotspotu. I při zdánlivě bezchybném způsobu připojení může dojít k problémům. Které patří mezi ty nejčastější? Připojení k nesprávnému hotspotu – po kliknutí  na symbol Wi-Fi na přístroji, z něhož se chcete připojit, ověřte, zda název nabízeného hotspotu souhlasí a názvem hotspotu v zařízení, kterým poskytujete připojení.

Nesprávně zadané heslo – heslo ve výchozím nastavení je v rámci zachování bezpečnosti poměrně komplikované, proto je zadávejte pečlivě a s opatrností, dbejte především na velká a malá písmena. Příliš mnoho připojených zařízení – někteří operátoři omezují počet zařízení, kterými se můžete k osobnímu hotspotu připojit. Obecné pravidlo říká, že počet připojených zařízení by neměl překročit pět kusů.

článek je otagován