Hlavní stránkaiPadCo dělat, když nefunguje osobní hostspot

Co dělat, když nefunguje osobní hostspot

Osobní hotspot je neuvěřitelně užitečná funkce, zabudovaná do iPhonů od Applu. Díky ní si mohou uživatelé vytvořit malou Wi-Fi síť prakticky kdekoliv a kdykoliv v závislosti na funkčnosti a síle mobilního signálu. Někdy se ale může stát, že hotspot nefunguje tak, jak bychom si představovali – případně nefunguje vůbec. Jak v těchto případech postupovat? Hotspot z vašeho iPhonu může fungovat třemi způsoby: přes Wi-Fi, přes Bluetooth a přes USB. U všech tří případů se můžete setkat s jistými problémy, které však nejsou neřešitelné.

Ujistěte se, že máte zapnutý Hotspot

Zní to možná banálně, ale jednou z prvních věcí, které musíte při připojení udělat, je ujistit se, že máte osobní hotspot aktivovaný. Z domovské obrazovky navštivte Nastavení -> Osobní hotspot a ujistěte se, že tlačítko u dané položky má zelenou barvu.

img_8421

 

Zkontrolujte signál

Pokud je signál u vašeho iPhonu příliš slabý, odrazí se to i na funkci osobního hotspotu. Zkuste se tedy přesunout někam, kde bude signál silnější – ovlivníte tím i vytvořenou síť.

Restartujte hotspot

Někdy pomůže i zdánlivě zanedbatelná a obyčejná věc, jako je restartování osobního hotspotu. To vrátí veškerá nastavení připojení do původního stavu a může vyřešit řadu potítží. Z domovské obrazovky jděte do Nastavení -> Osobní hotspot. Hotspot na 10 vteřin vypněte a pak opět posuňt tlačítko do polohy “zapnuto”.

img_8437

 

Restartujte mobilní připojení

Změna způsobu připojení může způsobit problémy s konektivitou. Zkuste na několik sekund v Ovládacím centru aktivovat režim Letadlo a poté ho opět vypnout. Díky tomu se iPhone bude moci znovu připojit k mobilní síti a mělo by se obnovit i nastavení osobního hotspotu.

img_8438

 

Restartujte iPhone

iPhone, používající osobní hotspot, se může potýkat s nějakou nahodilou softwarovou chybou, kvůli které nedochází k úspěšnému předávání informací mezi spojovanými zařízeními. Zkuste tedy iPhone restartovat – jako nejlepší volba se jeví “force restart”, kdy stisknete zároveň home button a vypínací tlačítko (u iPhonu 7 vypínací tlačítko a tlačítko pro snížení hlasitosti).

Restartujte ostatní zařízení

Pokud výše uvedené postupy – včetně restartu iPhonu – nezabraly, zkuste restart ostatních zařízení. Může se stát, že například po dlouhé době provozu nefunguje Wi-Fi u Macu tak, jak by měla. V tomto případě by mohl problém vyřešit reboot. Po opětovném zapnutí zařízení se nezapomeňte znovu připojit k dané síti. Někdy postačí i vypnutí a opětovné zapnutí Wi-Fi připojení u zařízení, kterým se chcete na osobní hotspot napojit.

Aktualizujte zařízení

Apple někdy aktualizací softwaru opravuje některé z chyb, proto se vždy ujistěte, že máte ve svém iPhonu nejnovější verzi iOS. Ověřit si to můžete v Nastavení -> Obecné -> Aktualizace softwaru.

Obnovte nastavení sítě

Pokud dosavadní snahy selhaly, zkuste provést obnovení nastavení sítě. Dostanete se k nim v Nastavení -> Obecné -> Obnovit -> Obnovit nastavení sítě. Po provedení obnovení se zkuste na síť znovu připojit. Obnovení nastavení sítě lze případně zkombinovat s force resetem.

img_8439

Problémy s osobním hotspotem v režimu Wi-Fi

Metoda připojení přes Wi-Fi patří k nejčastějším způsobům využívání osobního hotspotu. I při zdánlivě bezchybném způsobu připojení může dojít k problémům. Které patří mezi ty nejčastější? Připojení k nesprávnému hotspotu – po kliknutí  na symbol Wi-Fi na přístroji, z něhož se chcete připojit, ověřte, zda název nabízeného hotspotu souhlasí a názvem hotspotu v zařízení, kterým poskytujete připojení.

Nesprávně zadané heslo – heslo ve výchozím nastavení je v rámci zachování bezpečnosti poměrně komplikované, proto je zadávejte pečlivě a s opatrností, dbejte především na velká a malá písmena. Příliš mnoho připojených zařízení – někteří operátoři omezují počet zařízení, kterými se můžete k osobnímu hotspotu připojit. Obecné pravidlo říká, že počet připojených zařízení by neměl překročit pět kusů.

článek je otagován