Hlavní stránkaiPhoneCo dělat, když nefunguje Universal Clipboard mezi Macem a iPhonem

Co dělat, když nefunguje Universal Clipboard mezi Macem a iPhonem

Universal Clipboard je jednou z klasických funkcí na zařízeních od Applu, od kterých uživatel čeká, že budou “prostě fungovat”. Umožňuje přenos obsahu mezi zařízením s iOS 10 a macOS. Pokud skutečně funguje – což platí u drtivé většiny případů – je výsledek skutečně skvělý. Na jednom zařízení obsah zkopírujete, ve druhém ho vložíte – rychle a jednoduše. Jak si ale počínat, když Universal Clipboard nefunguje tak, jak má? Máme pro vás návod.

Co byste měli vědět o Universal Clipboard

Universal Clipboard je aktivní pouze po dobu dvou minut. Po uplynutí této doby nebude fungovat.

V Universal Clipboard nemůžete kopírovat a vkládat obrázky odkudkoliv. Ve Finderu to fungovat nebude, v Keynote a Poznámkách ano.

Někdy může zabrat nějakou chvíli, než se obsah z jednoho zařízení ukáže na druhém, obzvlášť při horším internetovém připojení.

Kompatibilita zařízení

Ujistěte se, že je vaše zařízení kompatibilní s Universal Clipboard. U Maců jsou to následující  modely:
• MacBook Air (mid-2012 a novější)

• MacBook Pro (mid-2012 a novější)

• MacBook (Retina, 12-palcové, early 2015)

• iMac (late 2012 a novější)

• Mac mini (late 2012 a novější)

• Mac Pro (late 2013)

Zapněte Bluetoooth

  • Bluetooth je totiž spolu s Wi-Fi klíčem ke správnému fungování Universal Clipboard.

Zapněte Handoff v iOS a macOS

  • Z domovské obrazovky vašeho iPhonu spusťte Nastavení -> Obecné -> Handoff.

Na svém Macu pak spusťte z Apple Menu Předvolby systému -> Obecné a ve spodní části okna zaškrtněte políčko vedle položky “Povolit Handoff mezi Macem a zařízeními přes iCloud”.

Je iCloud zapnutý?

Ujistěte se, že jste u obou zařízení přihlášeni ke stejnému iCloud účtu. V iOS se o tom přesvědčíte v Nastavení -> iCloud, na macOS pak Předvolby systému -> iCloud. Pokud vám Handoff ani přesto nefunguje, zkuste se na obou místech z iCloudu odhláskit a znovu přihlásit.

Restartujte obě zařízení

Toto je téměř univerzální odpověď na takřka všechny problémy:”Zkusili jste to vypnout a znovu zapnout?”. Zkuste restartovat jak Mac, tak i vaše mobilní zařízení.

Obnovte nastavení sítě

  • Zkuste na svém iPhonu obnovit nastavení sítě. Z domovské obrazovky jděte na Nastavení -> Obecné -> Obnovit -> Obnovit nastavení sítě.